Kontorskanin!

Jag är så duktig och produktiv, ibland förstår jag inte själv hur jag kan orka med så mycket som jag gör!
Dagen började med att Husse kom hem. Han påstår att han är iväg och jobbar när han är borta på nätterna men jag tror att han sitter och slöar någonstans samtidigt som han äter superlyxig kaninmat som han egentligen borde ge till mig. Hur som helst så kom han hem strax innan åtta och då sa jag att jag ville till matte.
I en ytterst sällsynt gest av vänlighet så hjälpte han mig lite, men sen sa han att jag var tillräckligt nära matte för att kunna hitta henne själv. Det borde varit lätt men det var svårt. För matte hade gömt sig under något skynke!!!
Hallå Matte var är du?! Det är dags att vakna och mysa med lilla älsklingsninen!!!
Jag hittade henne så småningom och så myste vi en stund, matte somnade om men jag väckte henne, i precis rätt tillfälle. Såklart.
Sen åkte jag och husse iväg till något konstigt ställe och där stod vi me bilen och åkte bara lite framåt  åt gången, det var jättetråkigt så jag blev irriterad och skrynklade min tidning som jag satt på.
Sen fick vi åka in i en stor stor bur och sen hoppade husse plötsligt ur brumlådan och lämnade kvar mig, sen började bilen typ sväva, den bara steg från marken helt sjukt!
Sen brummade det lite och någon sa något om däck och att dom där bak var dåliga, det handlade givetvis inte om mig för min bak är det minsann inget fel på.
Sen åkte vi äntligen till mormor oh morfar på landet. Där sprang jag runt i uterummet en kort kort stund innan jag blev tvungen att gå in på kontoret för att övervaka arbetet. Annars hade det nog inte blivit så mycket gjort,tur att jag är så duktig!
Hittade en bra utsiktsplats där jag hade bra översikt över vad som skedde.
Ibland händer dock så lite när arbetarna jobbar så man blir helt sömnig. Det tar ju dessutom på krafterna att vara ansvarig, inte konstigt att man kanske råkar slumra till lite!
Duktiga kramar från Polly
Postat av: "Morfar"

Hej Polly!

Jag tror inte alls på att det bara är ytterst sällsynt att husse hjälper dig att komma till matte, det ser så mysigt ur.

Som kanin borde det vara spännande att komma med ut på olika utflykter när husse fixar olika saker på bilen, annars så kan du inte så lätt komma hit ut på landet, och kontoret.

Du verkar ju trivas med att ligga i en brevkorg och övervaka arbetet, som du skriver.

Men det händer också att man blir så sömnig av alla papper och då kan ligga så skönt och sova eftermiddag.

Morfar och husse får dock slita med pärmar och papper.



Sen hoppas "morfar" på att du snart får det lugnt hemma för nu är det snart inte mer som skall göras om hos er.

Husse och matte får nog kolla upp så att deras ide om att måla dörrar inte ställer till med problem.

Dörrarna får man nämligen inte göra med hur som helst då de tillhör fasta inventarier som inte får tas bort.

Går en dörr sönder så måste den ersättas av en likadan igen eller sättas på plats igen när lägenheten lämnas för ny inflyttare.

Ses snart igen!

"Morfar"

2011-12-11 @ 03:14:29

Uttryck dig:

Jag:
Kom ihåg mig då, kom ihåg mig då

E-postadress: (publiceras ej)

Min internetplats:



Trackback