Stackars lilla gulliga Polly

Igår var matte och husse iväg nästan hela dagen och jag hade legat och sovit större delen av tiden så när jag väl fick komma ut var jag jättepigg och ville bita i de nya grejerna de hade med sig hem för att känna på kvalitén liksom. Men nejdå. Det var inte uppskattat och jag blev snabbt förpassad till min bur igen, mutad med lite sallad. Är det någon hejd på orättvisorna här? Nej! I ren tristess åt jag upp allt mitt hö så i morse var jag jättehungrig med de två tjocksmockarna låg bara och sov och sov. OCH SOV. Jag började slå med min matskål ilsket och intensivt. "Grrrrrr!!" skrek jag och slog med skålen så det lät förskräckligt högt. Matte vaknade vid NIO och förstod vad det handlade om och rusade upp och utfodrade lilla mig så det blev lugn på torpet igen.
Hö-kram,
Polly

Uttryck dig:

Jag:
Kom ihåg mig då, kom ihåg mig då

E-postadress: (publiceras ej)

Min internetplats:



Trackback